Рецепти

Сутрешно смути с микрорастения

Често вкъщи една от чуденките на деня е “Какво да ядем?”. Това важи с особено голяма сила, когато става дума за закуската. Сякаш забързаният старт на деня покрай детето, кафето и разхвърляните играчки по пода, прави решението още по-трудно. Може би това е една от причините един от най-честите ни избори да е именно смути, в което инкорпорираме и нашите микрорастения, за да си осигурим сутрешна доза микронутриенти – бързо, лесно, вкусно и винаги може да се направи с нещо различно, за да не омръзва.

Рецепта и снимки: Microgreens Bulgaria

Точно такъв беше и случаят с конкретно тази версия на смути. Използвахме продукти, които вече имахме налични вкъщи, а ако не разполагате с някоя от съставките, лесно можете да я замените с друга любима.

А ето и продуктите за 2 порции:

  1. 1 бр. авокадо
  2. 100-150 гр замразени боровинки – след замразяване горските плодове са по-богати на антиоксиданти
  3. 2 банана
  4. 3-4 кивита
  5. 1 с.л. сироп от фурми (ако не Ви се намира, използвайте фурми без костилка или друг подсладител по избор)
  6. 2 с.л. семена от чиа
  7. 1 с.л. кокосови стърготини
  8. около 2 шепи микс от микрорастения – в случая комбинирахме червено зеле, броколи и слънчоглед, но можете да използвате и всеки друг вид с по-неутрален аромат и вкус – напр. кейл, алабаш
  9. около 200 мл растително мляко (може и повече по желание)
  10. Гранола
  11. Шамфъстък

Поставяме всичко в блендер без гранолата, шамфъстъка, част от микрорастенията и част от чиата. В зависимост от това колко течно искате да стане, може да добавите повече или по-малко растително мляко (или вода). В случая искахме да се получи по-гъста консистенция, за да хапнем смутито с гранола и лъжичка, но често блендираме до течност, за да го изпием на крак.
Сервирахме в купички и поръсихме с гранола, остатъка от микрорастенията, чиата и шамфъстъка.

Да Ви е сладко!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.